Jumaat, November 9

benda yang paling penting sudah selesaiiii :D

benda apakah yang penting itu?
semestinya borang nikah...yahooo..selesai sudah!dah boleh kahwin!hihi
sepanjang tempoh nak selesaikan borang ni, macam2 dugaan yang kami dapat..

first...amirul kena tunggu dalam jangka masa yang lama untuk dapatkan surat kebenaran kahwin dia..

second...bila surat kebenaran kahwin dah siap, nombor ic aku boleh pulak salah..dari xxxxxx-05-xxxx bertukar ke xxxxxx-01-xxxx..maybe dorang ingat aku ni orang johor..hehe

third...pejabat kadi terhilangkan surat kebenaran kahwin yang asal beserta dengan dokumen2 lain..
kau bayangkan..boleh pulak dorang hilangkan semua tu!
penyelesaiannya, dorang just bagi salinan saja & lampirkan surat pengesahan & pemberitahuan ttg kehilangan surat asal..surat tu jugak membawa maksud, surat kebenaran kahwin tu dihilangkan oleh amirul..haiishhhh...nasib kau lah b, surat hilang, kena tuduh menghilangkan pulakkkk..ok, sabar lagi....

fourth...amirul hantar semua dokumen tu kat aku via pos ekspress..dia poskan hari jumaat petang & staff post office bgtau, dokumen akan sampai seawalnya hari isnin...then, pada hari sabtu, hujan lebat dekat seremban & rumah aku mmg takde orang sbb busy dekat rumah cousin, ada majlis kahwin..
petang tu nenek aku call bgtau ada surat untuk aku dari post ekspress yang dah basah lencun..
bergegas aku balik rumah & bukak sampul post ekspress tu..mmg sah tu dokumen yang amirul hantar dan semuanya basah..ya Allah...dugaaaaaaan lagi..................

time tu mmg aku rasa nak serang jugak post office sbb kecuaian dorang..kalau orang takde dekat rumah, sepatutnya tinggalkan notice & aku akan ambil dokumen tu kt post office..tapi dorang boleh pulak tinggalkan notice beserta dengan dokumen tu sekali...




































lepastu semalaman lah letak dokumen tu semua bawah kipas..mmg kering tapi kertas tu jadi buruk sesangat..
nasib baik bila hantar ke pejabat agama seremban, dorang terima..fuuhh!tarik nafas lega...Alhamdulillah..... 

bila borang nikah dah selesai, terus padam niat nak serang post office..hehe..tapi sepatutnya aku kena jugak report, sekurang2 nya dorang tak buat lagi mcm tu & orang lain takkan kena mcm yang aku kena...



.. myrah ..


8 ulasan:

Iera - Nordin's Daughter berkata...

aduhhhaiii ...
bnyk tol dugaan nk kawen kn ...
semoga pas ni everything will be ok ...

Iera b2b from kl ..
Salam perkenalan

bintanghati berkata...

hihi.. dugaan kecil tu...
siap spi basah2 lg yer..
cik aritu alhamdulillah la semua urusan dokumen ok ...
xpe, dh blh kawen kan.. lega..
moga semuanya berjln lancar pasni plak .

Shepha berkata...

huhu betul2 banyak dugaan.
benda/dokumen penting jgn hantar guna pos ekpress.mmg hampeh.dia mmg main campak je.i pernah hilang barang i beli online sbb posmen main campak je parcel dekat post box kat bawah office.
poslaju yg require sign recipient and letak notis kalau takde org kat rumah.mahal sikit tp lagi secure.

myrah berkata...

Iera : hye..thanx sbb sudi jengah ke sini.. ;)

myrah berkata...

bintang hati : setiap orang lain2 kan dugaannya..sabar jela..even basah2, janji lpas nak kawen..hehe

myrah berkata...

shepha : hehe..dugaan tuk kte..itulah,hope lepas ni xjadi lah mcm ni lg..

cik fadh berkata...

adoiiii ! xpe la kak, jnji da settle dan da boleh kawen dah pown...horeeyyyy ! hihi

myrah berkata...

hip hip horeyyy!!hehe
fadh datang la nt ye..nikah atau sanding ;)