Selasa, September 11

my e-day : persalinan

 6 bulan sebelum bertunang,aku dah siap beli baju kurung moden, colour purple..konon tema purple la..
bila dah balik rumah, try berkali-kali, rasa mcm xbest pulak baju ni..report kat pak tunang & kata nak tukar colour tema..mula2 mmg dia bising jugak tapi last2 pasrahhh..hehe
baju colour purple tu aku beli sendiri & baju yang kedua tu bwk sekali pak tunang..
senang nak carik yang cantik dekat mata dia & kat mata aku gak..
dah dipilih2, akhirnya peach menjadi pilihan hati.. :)


baju pertama

baju kedua

tapi................nafsu aku xberhenti setakat disitu..2 bulan sebelum majlis, aku tertempah pulak baju lain dekat ayunar..ni gara2 aku duk menelek2 fb dia lah ni, terus terkenan..dia pulak ada sediakan full set persalinan, hijab & veil..tanpa pengetahuan pak tunang, aku terus contact ayun & tanya samada dia still available atau tak..bila dia kata ok, terus akub bagi ukuran, design baju dan deposit..dalam hati dah niat, xnak bagitau sesape sampailah hari majlis nanti..hehe..takuut wooo..kang kena bebel dgn amighul & mak aku..heee


untuk persalinan ni, aku serahkan 100% kepada ayun..aku berhubung dengan dia pon via emel & bbm..
aku cuma pergi butik dia 2 minggu sebelum majlis utk fitting dan 3 hari sebelum majlis datang lagi untuk pick up baju yang dah siap..

dan hasilnya?


































baju tunang yang simple
baju kurung moden + lace & beads



veil juga simple saje dari jenis kain yang sama + lace & beads dibahagian kepala dan hujung sisi

untuk hijab, aku hanya pakai inner & plain outer syria..
juga dari ayunar.. :)

dari pandangan sisi

full set persalinan from ayunar 


motif buat baju yang simple?
lepas ni boleh pakai lagi, takde lah tergantung je dalam almari kan..
tapi buat masa ni, still tergantung lah sebab belum bersedia nak pakai..heee 


.. myrah ..

8 ulasan:

cik enul berkata...

gojes gler..
warna pun sgt chantek....

myrah berkata...

hehe..simple je baju ni.. ;)

ada mokhtar berkata...

wow.. gorgeous sangat :)

cik fadh berkata...

kak, nnt nk link fb ayunar tu bole..nk usha usha dulu sbb fadh tgah usha baju tunang jgk ni smpai berpinau2 mata..hihi

myrah berkata...

ada mokhtar : thanx! :)

myrah berkata...

fadh : dah bg kt fb..selagi x majlis, selagi tu la berpinau mata men'survey'..hihi
chaiyook fadh!

MiSsJue berkata...

cantik! :) tahniaahh! :)

myrah berkata...

thanx! :)