Rabu, September 19

HIV Test

Alhamdulillah..setle lagi satu perkara..jumaat lepas aku cuti untuk buat HIV test dekat klinik kesihatan ampangan, seremban..
aku saja buat kat seremban sbb walk in je..kalau klinik kesihatan putrajaya, kena buat appointment & takut nanti dorang bagi date yang aku x available..rasanya klinik di negeri lain pon kena buat appointment kan & ada jugak yang walk in mcm di johor..
klinik kesihatan di johor pon walkin saja tapi bukan tiap2 hari, contoh mcm klinik kesihatan larkin, dorang cuma buat pada jumaat pagi & terhad kpd 30orang saje..
so amighul, makesure pkul 7.30am awk da terpacak depan klinik ea..huhu

untuk b2b from negeri sembilan, buat kat seremban adalah senang, untuk HIV test korang boleh buat time office hour dari isnin sampai jumaat..xperlu appointment, datang saje..senang kan..tapi kat klinik kesihatan ampangan lah, klinik lain aku xsure.. :)

aku sampai klinik dalam 7.40 am, terus beratur untuk register..

1st step : isi borang & bayar rm1.00 di kaunter

2nd step : masukkan borang di kotak yang disediakan & tunggu sehingga nama dipanggil..
xperlu ambil nombor sebab ada bilik khas untuk buat HIV test ni..lagi lah senang kan, xyah nak tunggu lame..








3rd step : bila nama dah dipanggil, bersedialah untuk dicucuk yer..hehe
alahhh..cucuk sikit je kat jari hantu..ye2 je officemate aku kata kena ambil darah satu tabung, rupanya sikit je..xsakit yer tapi time kena tu terasa mcm kejutan elektrik..hihi


seeee..sikit je pendarahan yang berlaku..hehe

next step : dah lepas cucuk, tunggu balik kat luar sampai nama dipanggil..
bila dipanggil, nurse tu suruh tengok brape line keluar dekat penguji hiv tu (lbh kurang mcm pregnency test)..
bila aku cakap 1 line, dia cakap itu normal.. :)

so masa yang diperuntukan dari aku sampai klinik, register, tunggu turn & selesai semua cuma hanya ambil masa tak sampai 15minit saja... :)

ok, doneee!!
next????


.. myrah ..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum? nak tanya sikit. kalau tunang saya orang selangor nak buat hiv test dekat klinik ampangan juga boleh tak? berapa bayaran?

myrah berkata...

W'salam..
Saya tak pasti la awak..beter awak call klinik utk tanyakan..
bayaran cuma rm1, utk pendaftaran.