Isnin, September 5

bergedil budak degil..heheheh :p

haluuu kawan2, ini hari saya mau berkongsi cara membuat bergedil...hehe
mcm lar korang xtau kan, tapi aku nak kongsi gak tuk korang2 yg xtau..sharing is caring..heee
kenapa diberikan nama "bergedil budak degil"?
ini disebabkan si gadis pembuat bergedil ni seorang yg degil..heee.tp degil kt bf die je, kt orang lain tidak..mendengar kata..hihi :p
=
ok2, meh blajo skang.. ;)
=
bahan-bahan :
- ubi kentang
- daging cincang
- daun sup
- lada sulah
- telur
-
cara membuat :


1. mula2, gorengkan kentang

2. lenyek2 kentang yg dah siap digoreng

3. masukkan daging cincang ke dalam kentang yg da dilenyek

4. masukkan daun sup dan lada sulah & ratakan semua campuran td..

5. dah siap masukkan semua bahan,boleh mula membentuk spt di atas
(buat bulat2 kecik je sbb terbeli ubi kentang sikit..hehe)

6. bila nak goreng, celupkan dulu dalam telur
=

ini yang dah siap digoreng

makan bersama sotooo...heee :D
-
-
p/s : mentang2 dah lame xblogwalking, terus rajin update sampai 4 entry hari ni..pasni da xde idea...hihi :p
=
=
=
.. myrah ..

Tiada ulasan: